Treceți la conținutul principal

Teoria calului mort.

Este o metaforă satirică care reflectă modul în care unii oameni, instituții sau națiuni se confruntă cu probleme evidente care sunt imposibil de rezolvat, dar în loc să accepte realitatea, se agață și încearcă să le justifice.
 Ideea centrală este clară: dacă descoperi că (virgulă) călărești pe un cal mort, cel mai înțelept lucru de făcut este să cobori și să-l "abandonezi".
 Cu toate acestea, în practică, se întâmplă adesea opusul. 
În loc de a abandona calul mort, se iau măsuri precum: 
 • Se cumpără o șa nouă pentru cal.
 • Se îmbunătățește dieta calului, chiar dacă este mort.
 • Schimbarea călărețului în loc să abordeze problema reală.
 • Se concediază managerul de cai și se angajează pe același post altul nou, așteptând un rezultat diferit.
 • Se organizează întâlniri pentru a discuta cum să creșteți viteza calului mort.
 • Se crează comitete sau echipe de lucru pentru a analiza problema cailor morți din toate unghiurile. Aceste comitete lucrează luni de zile, pregătesc rapoarte și în cele din urmă concluzionează evident: calul este mort.
 • Se justifică eforturile prin compararea calului cu alți cai morți similari, ajungând la concluzia că problema era lipsa de pregătire.
 • Se propun cursuri de pregătire pentru cal, ceea ce presupune creșterea bugetului.
 • Se redefinește conceptul de „mort” pentru a se convinge că (virgulă) calul mai are posibilități.
Concluzia :
 Această teorie evidențiază cât de mulți oameni și organizații preferă să nege realitatea și să piardă timp, resurse și eforturi pe soluții inutile, în loc să accepte problema de la început și să ia decizii mai inteligente și mai eficiente.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O mizerabilă formă a confuziei criteriilor. Cvasi-dispariția evreilor din cultura României

« Cercetarea lui George Voicu seamănă cu gestul energic al omului care deschide larg fereastra, într-o încăpere neaerisită. Ne atrage atenţia, implicit, că nu e suficient să examinăm cvasi-dispariţia evreilor din cultura română de azi , sau uciderea lor, în timpul Holocaustului. E necesar să rememorăm premisele şi contextele care au putut face toate acestea cu putinţă. »- scrie Laszlo Alexandru în revista sa electronică , recenzând cartea lui George Voicu, Radiografia unei expatrieri: cazul Lazăr Şăineanu , recent publicată de Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România “Elie Wiesel” de la Bucureşti. Voi citi negreșit cartea lui George Voicu. Tocmai fiindcă probabil rememorează nu doar premisele și contextele cvasi-dispariției ci și cele ale prezenței evreilor în cultura română. Fiindcă, tocmai acest aspect este adesea eludat de cercetarea românească. George Voicu scria proză și lucra, înainte de 1989, în momentul în care m-a contactat printr-o scrisoare la reviste...

Denunț contra lui Dan Culcer. Contextul polemic. Manolescu, Cornea, Oișteanu, Tismăneanu etc

 Denunț contra lui Dan Culcer. Contextul polemic. Manolescu, Cornea, Oișteanu, Tismăneanu etc Texte și surse documentare. Stimați colegi scriitori, difuzez o serie de legături, sau linkuri cum se zice în romgleză , pentru informarea Dvs., pentru reconstituirea unor intervenții în presă, care, în rezumat, se reduc la un denunț, inițiat de Nicolae Manolescu, relansat de Andrei Cornea, Andrei Oișteanu, Vladimir Tismăneanu, Mircea Mihăieș. În spatele unei pretinse polemici grupul declară, în toate oficinele la care au acces, că aș prezenta un sindrom de antisemitism . Sunt acuzat de «antisemitism» pentru că am afirmat într-un studiu din revista Vatra , că succesul, cât este, real sau construit propagandistic, al operei lui Norman Manea pe piața cărții, are la bază un troc intracomunitar, scrierea unui pamflet comandat, intitulat Felix Culpa . Cronologia simplă și declarațiile lui Norman Manea pot servi drept probe, alături de diverse articolele mai vechi din România literară , publica...

Voi nu aparțineți culturii române și nici cultura română nu vă aparține.

  Voi nu aparțineți culturii române și nici cultura română nu vă aparține. Sunteți venituri și venituri veți rămâne. Nu fiindcă așa vreau eu, ci fiindcă în loc să iubiți cultura română, a cărei inimă nu bate pentru voi, o denigrați și o bârfiți pe toate meridianele, încercând să vă prezentați voi ca fiind sufletul și mintea culturii române, pe care vreți să o înlocuiți cu o făcătură fără inimă, fără minte și fără coaie, un ersatz, într-o limbă scâlciată, o improvizație stupidă pe care o numiți avangardă literară.