Treceți la conținutul principal

Transformare excepției în regulă, înseamnă abolirea regulilor

De ce ideologii dominanți ai epocii noastre, cu ajutorul presei teleghidate, caută transformarea excepției în regulă? Acestei tendințe, impusă cu mijloace propagandistice imense, i se pot alătura ca fiind similare, tendințele de a impune dictatura minorității asupra majorității, elogiul individualismului în defavoarea intereselor colective, propaganda în favoarea regionalismelor, inventate sau reciclate, în scopul destrămării unităților statale noi sau străvechi, dar care sunt toate rezultatul proceselor seculare de construire a națiunilor.
Transformare excepției în regulă, înseamnă abolirea regulilor. Anomia, confuzia se instaurează mai ușor. Nu este vorba de fapt de întărirea democrației, cum se afirmă manipulatoriu, ci de abolirea acesteia. Vorba poetului, când totul se poate, ce se mai poate?

Asta în vreme ce în câteva state se susțin și se impun procese inverse, de unificare, asimilare, se consolidează instituțiile și principiile imperiale. Printre ele, trei sunt de citat: Statele Unite ale Americii, Rusia, Israel. În curs de creare și în concurență cu un stat nou, Europa supranațională, care va fi condusă de liderii a două națiuni, Germania și Franța, ce se străduiesc să creeze Noul Imperiu Romano-german, cu capitala la Bruxelles.

Confuzia sexuală se manifestă ca ideologie la intersecția a două mulțimi (în sens matematic) : dominația minoritarilor și excepția devenită regulă. Există o comunitate dispersă, autoproclamată ca popor ales, care a fost mereu minoritară în toate contextele naționale, care se află în cursul construirii dublei sale identități mondial imperiale și local naționale, și ai cărui lideri speră să tragă toate foloasele din această dublă tensiune proiectivă. Mânăstire într-un picior, Ghici ciupercă ce-i?

În ultimele secole, contaminate de această ideologie a excepționalismului, trei alte popoare au încercat marea aventură a poporului ales: rușii (a treia Romă sau Noul Bizanț), germanii (arianismul, purificarea rasială, imperiul pe o mie de ani) și maghiarii. Dumnezeul acestora din urmă e Dumnezeul Maghiar, A Magyarok Istene, maghiarii au o misiune istorică și liderii lor ideologici, de la 1848 încoace, sub acoperirea teologiei naționale francmasonice pașoptiste, au vrut să controleze  și să asimileze singuri fostul Imperiu Austriac, adică toate popoarele vecine Ungariei, deși (sau tocmai) maghiarii în toată această regiune central și est-europeană erau în minoritate. Asimilarea nu a reușit dar a lăsat urme în onomastica din Ungaria și din Ardeal, care peemit îmcă identificarea asimilaților recenți, în numele de familie cu totul străine de cele originare maghiare, compensate cu pronume identificabile etnic, gen Acsád, Adony, Ajtony, Ákus (Acus), Álmus (Almus), Apor, Árpád (Arpad), Bánk (Bank), Bátur (Batur) =bátor, Béla, Bese, Becse, Berény, Bod, Bogát (???), Bojta, Bókony (Bokon), Bors, Bot, Botond, Botos, Botus, Bökény (Buken), Buda, Bulcsu, Csaba, anterioare creștinării maghiarilor.
Ideologiile care se află la rădăcina acestor proiecte sunt reactualizate și difuzate masiv. Textele formatoare sunt toate disponibile pe Internet. Doar sărăcia și celelalte fenomene de criză îi împiedică, pentru moment, pe cetățenii acestor state să se lase antrenați în acțiuni belicoase de liderii lor mai mult sau mai puțin charismatici. Saturarea ideologică a mentalului colectiv în aceste țări e în curs de instalare și dacă nivelul de trai se va îmbunătăți, așa cum s-a întâmplat imediat după 1933 în Germania, aventurismul politic poate găsi baza sa electorală.
Transformarea excepției în regulă este favorabilă minorităților, așa cum teoria falsă a pieții comerciale care se autoregularizează este favorabilă speculatorilor care lucrează ca peștele în apă într-un mediu unde nu există decât excepții și nu mai există reguli.
Dan Culcer

Textul de mai sus este un comentariu la un interesant studiu despre finanțatorii confuziei sexuale.
 https://www.firstthings.com/web-exclusives/2018/05/the-dark-secret-of-saint-marys-college
O prezentare în limba română a acestei teme poate fi cititiă aici
http://ioncoja.ro/in-asteptarea-referendum-ului-dedicat-familiei/


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O mizerabilă formă a confuziei criteriilor

« Cercetarea lui George Voicu seamănă cu gestul energic al omului care deschide larg fereastra, într-o încăpere neaerisită. Ne atrage atenţia, implicit, că nu e suficient să examinăm cvasi-dispariţia evreilor din cultura română de azi, sau uciderea lor, în timpul Holocaustului. E necesar să rememorăm premisele şi contextele care au putut face toate acestea cu putinţă. »- scrie Laszlo Alexandru în revista sa electronică , recenzând cartea lui George Voicu, Radiografia unei expatrieri: cazul Lazăr Şăineanu , recent publicată de Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România “Elie Wiesel” de la Bucureşti. Voi citi negreșit cartea lui George Voicu. Tocmai fiindcă probabil rememorează nu doar premisele și contextele cvasi-dispariției ci și cele ale prezenței evreilor în cultura română. Fiindcă, tocmai acest aspect este adesea eludat de cercetarea românească. Ne-am putea întreba ce are acest subiect istoric, de altfel pasionant și plin de triste învățăminte de minte pentru

Denunț contra lui Dan Culcer. Contextul polemic. Manolescu, Cornea, Oișteanu, Tismăneanu etc

 Denunț contra lui Dan Culcer. Contextul polemic. Manolescu, Cornea, Oișteanu, Tismăneanu etc Texte și surse documentare. Stimați colegi scriitori, difuzez o serie de legături, sau linkuri cum se zice în romgleză , pentru informarea Dvs., pentru reconstituirea unor intervenții în presă, care, în rezumat, se reduc la un denunț, inițiat de Nicolae Manolescu, relansat de Andrei Cornea, Andrei Oișteanu, Vladimir Tismăneanu, Mircea Mihăieș. În spatele unei pretinse polemici grupul declară, în toate oficinele la care au acces, că aș prezenta un sindrom de antisemitism . Sunt acuzat de «antisemitism» pentru că am afirmat într-un studiu din revista Vatra , că succesul, cât este, real sau construit propagandistic, al operei lui Norman Manea pe piața cărții, are la bază un troc intracomunitar, scrierea unui pamflet comandat, intitulat Felix Culpa . Cronologia simplă și declarațiile lui Norman Manea pot servi drept probe, alături de diverse articolele mai vechi din România literară , publicate d

România. Secolul al XIX-lea. Cârciumarii evrei — strămoșii comercianților de droguri

 Invazia economică și demografică a României în a două jumătate a secolului al XIX-lea are un aspect care poate fi pus în legătură cu comerțul actual de droguri. E vorba de cucerirea până aproape de monopolizare a comerțului cu alcooluri de către evrei. Singura cârciumă din Copalnic-Mănăștur, localitate ardeleană în care au trăit strămoșii mei, era ținută de evreica Zeiger Roza, localul fiind așezat lângă pod. Vindea alcool extras din porumb care provoca uneori orbirea consumatorilor. Cârciumarii evrei — strămoșii comercianților de droguri.