Treceți la conținutul principal

Cine combate «teoria complotului» ? Complotiștii și ciracii lor



«Le Bonheur regne sur Terre.
Qui en doute est malade
Qui este malade est soigné
Qui est incurable est executé.»

Robert Silverberg, Les Monades urbaines
Teoria complotului, explicație coerentă pentru feonomene coerente
Când știm sau vedem cum am fost mințiți în mai toate cazurile de conflicte armate recente (Kossovo, Irak, Ucraina, Yugoslavia), când știm ce rol au serviciile de propagandă, de presă, de spionaj și contra-spionaj, militare sau »civile», industriale, comerciale în toate întâmplările lumii, când știm cum sunt ele folosite și cum colaborează ele cu marile grupuri bancare și comerciale ale lumii, cu toate oligarhiile transetnice pentru a șterge granițele și a-și transfera veniturile de mii de miliarde, fără a plăti impozite locale, atunci teoriile complotului, în circulație pe niște biete bloguri supravegheate și monitorizate de programe informatice speciale, concepute pentru a ne intra în minți și în intimități, mi se pare niște naive teze sau proteze ale unui naiv inventator de povești, față de realitatea adevăratelor comploturi. Despre care vom afla poate sau nu vom afla niciodată nimic. De altfel, de ce ar trebui să aflăm ? Suntem oare altceva decât niște maimuțe în cuști supuse unor experiențe planetare, înaintea exploziei finale.
Am republicat pe adresa aceasta http://asymetria-anticariat.blogspot.fr/2015/06/michel-segal-sperietoare-teoriei.html un text semnta Segal și care face un inventar al tuturor acelor forțe care, sub pretextul criticii teoriei complotului, participă de fapt la apărarea și ascunderea complotiștilor adevărați. 
Sursa primară a textului este http://www.mondialisation.ca/lepouvantail-de-la-theorie-du-complot/5458607 din care cităm :
L’épouvantail de la « théorie du complot »
Mondialisation.ca, 26 juin 2015

Région : AsieRussie et CEI



Une véritable campagne d’intimidation se déploie – à coups d’émissions TV, de dossiers de presse, d’accusations infâmantes, de « listes noires »,  d’interdictions de parler etc… – à l’encontre de « complotistes » et de « confusionnistes » où l’on fait figurer, pêle-mêle, des critiques surtout dérangeants des politiques des Etats-Unis, d’Israël, de l’Union européenne etc… (curieusement, il s’agit toujours de ceux-là !)  et les « populistes » « antisémites » « conspirationnistes délirants » auxquels les précédents sont 0abusivement amalgamés.
Les procédés de cette « chasse aux sorcières », couverte par certains intellectuels français, sont de type policier et rappellent les méthodes de l’extrême-droite « organisée », y compris des menaces physiques à l’encontre d’organisateurs de débats « conspirationnistes ».
Cela frise la terreur intellectuelle, vu que les « accusés » sont quasiment mis en demeure de se taire ou, de facto, réduits au silence par des médias (journalistes) eux-mêmes effrayés d’être vus en sulfureuse compagnie.
Difficile de savoir « qui tire les ficelles » de ce…complot médiatique auquel prend également part une certaine « gauche » bienpensante. Il faudrait IDENTIFIER les sources, en particulier les soi-disant « antifas » qui se chargent de cette basse besogne.
A titre d’information, le « journal antiproductiviste » KAIROS publie cette critique cinglante.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Alegeri la scriitori. Mica publicitate sau Mica duplicitate

Nu am pentru moment decât titlul. Sunt convins că voi găsi subiectul și sper, de-asemenea, că voi găsi tonul necesar. Probabil după alegerile care se arată la orizontul patriei noastre de hârtie.
Până atunci, iată textul unei scrisori trimise președintelui Uniunii Scriitorilor din România, în întâmpinarea apropiatelor alegeri pentru postul pe care îl ocupă, încă. Cred că nu e greu de pronosticat : Nicolae Manolescu va fi reales. Printre altele, pentru că o seamă de electori sunt eliminați, privați de dreptul de vot, printr-o prevedere «statutară».

Stimați colegi,
Prin expresiile prezente în textul de mai jos, extras din convocatorul emis de Uniunea Scriitorilor din România la data de 16 Feb 2018, constat că sunt împiedicat să votez, mi se interzice să votez la aceste alegeri.
Lipsa prevederii normale, a votului prin împuternicire, ne interzice realmente de a ne exercita dreptul la vot, tuturor celor care, din motive diverse, nu se pot deplasa sau nu vor a se deplasa în localitatea u…

Despre lege, prietenie, încredere și proprietate. In căutarea unei tablouri de familie

Textul de mai jos a fost publicat pe Internet în paginile acestui blog al meu, Jurnalul unui vulcanolog, difuzat și unor ziare din Târgu Mureș, după cîte știu, rămas nepublicat.


Il trimit [poștal, semnat, imprimat și recomandat] spre luare la cunoștință unei familii de potlogari, formată din Carol și Rodica Puia. Ca să știe dânșii că necinstea lor nu va rămâne nepedepsită moral, fiind făcută publică.
Am luat hotărârea să procedez astfel pentru trei motive :
Fiindcă justiția română a fost incapabilă să analizeze situația cu obiectivitate și echilibru, să apere proprietatea mea, așa cum o cere constituția în numele căreia acționează, preferînd să refuze judecata în fond și ascultarea martorilor, cercetarea probelor documentare, în numele unui formalism juridic inacceptabil. Poliția, prin reprezentanții ei locali, a tergiversat ancheta ani de zile.
Arhivele Comisiei de patrimoniu a județului Mureș în care se aflau documentele privind istoricul acestei situații au fost pierdut…

Un mujic obosit la Paris în 1985

În vizită la noi, Matei Cazacu, istoriograful, și Angelika, a sa soție. Prieteni buni. Pe coridor apartamentului care servește de galerie cu portrete familiale, Matei vede caricatura mea, realizată în vara lui 1985, de un meșter anonim, la Paris, în Piața din fața Muzeului de la Beaubourg. Deci pe vremea când eram încă turist în Franța.
Matei Cazacu își amintește, privind caricatura, că Ilie Constantin, poetul tansferat și el la Paris, cu câtiva buni mai înainte de mine, în căutarea unei himere, îi spusese în 1987, probabil, când ne reîntâlneam amândoi la Paris, că Dan Culcer «are o figură de mujic obosit» Caricatura din 1985, pe care o reproduc, este o perfectă ilustrare a acestei observații poetice.