Treceți la conținutul principal

Lipitori de etichete obraznici și aruncători de pietre salariați

În intervenția sa din cadrul dezbaterii pe marginea problemelor de lexicofagie ale unor evrei, în pagina de comentarii a Observatorului cultural (Nr. 588 din 19.08.2011), Mihai Rogobete face o precizare esențială : «Nu numai ieșirea noastră din mentalul tribal este de dorit, ci și a sfruntătorilor noștri.»
Acum, cred că pot abandona subiectul, până la urmă fără interes în sine. Nu mă cutremură destinul vorbei «jidan» în limba română, liber de la mine să piară din uz!, ci nesfârșita obrăznicie a unui evreu ca Radu Ioanid, care se face că vorbește în nume propriu, știind foarte bine că dacă unul ca el scâncește, agențiile de presă internaționale și institutele de cercetare se vor alerta la cerere sau din proprie inițiativa. La ce ar servi monitorizatorul Marco Maximilia Katz, dacă nu la alertarea «opiniei» publice mondiale, în astfel de cazuri?
Vorba ceea, un «nebun», bine plătit pentru asta, aruncă o piatră în baltă și o sută de înțelepți, nesalariați, se aruncă în baltă să o scoată. Piatra putea fi lăsată în baltă. Învățătură de minte pentru mine. Dan C.
mihairogobete@yahoo.com mihai rogobete - Miercuri, 24 August 2011, 11:10

«Viziunea istoricului Radu Ioanid, este - ce mai tura-vura - revizionistă, roleriană, căci nu numai evenimentele trebuie prezentate așa cum s-au petrecut, ci și mentalitățile contextuale. Am traversat secolul XIX, naționalist, ca mai toate națiunile în formare, sprijiniți în doctrina naționalistă, conturându-ne teritoriul, credința și limba, și n-o să le contestăm de dragul ultranaționalismului pro-semit, a cărui remanență istorică este dovedită tocmai de superficialitatea ridiculă a pretențiilor amatorist-lingvistice invocate. Un morman de cuvinte ale Limbii române și-au schimbat înțelesul, prin modificarea codului semnificator. Nu numai ieșirea noastră din mentalul tribal este de dorit, ci și a sfruntătorilor noștri.»

Comentarii

  1. Onorantă, invitația ta! Formatul și conținutul spațiului găzduitor - confortabile, convenabile. Nici pentru a curma, nici pentru a relaxa subiectul, îmi pare că, fără a împlini dezideratul multidisciplinarității, multiculturalismul arată a imperialism cultural; cu, a meta-pseudo-elitism. Și, aidoma democrației numai a stăpânilor de sclavi, sau numai a deținătorilor de capital, democrația multiculturalistă vrea să fie doar a proprietarilor de informație. Ultraputerea uneltită înspăimântă, dacă luăm în considerare reîmproprietărirismul revoluționar. Numărul diplomelor universitare și cel al doctoratelor îl copleșește deja pe cel al studiilor. Ca și cel al politicienilor, pe cel al antropologilor. Sarcina pare, din concepție, retrouterină.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O mizerabilă formă a confuziei criteriilor

« Cercetarea lui George Voicu seamănă cu gestul energic al omului care deschide larg fereastra, într-o încăpere neaerisită. Ne atrage atenţia, implicit, că nu e suficient să examinăm cvasi-dispariţia evreilor din cultura română de azi, sau uciderea lor, în timpul Holocaustului. E necesar să rememorăm premisele şi contextele care au putut face toate acestea cu putinţă. »- scrie Laszlo Alexandru în revista sa electronică , recenzând cartea lui George Voicu, Radiografia unei expatrieri: cazul Lazăr Şăineanu , recent publicată de Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România “Elie Wiesel” de la Bucureşti. Voi citi negreșit cartea lui George Voicu. Tocmai fiindcă probabil rememorează nu doar premisele și contextele cvasi-dispariției ci și cele ale prezenței evreilor în cultura română. Fiindcă, tocmai acest aspect este adesea eludat de cercetarea românească. Ne-am putea întreba ce are acest subiect istoric, de altfel pasionant și plin de triste învățăminte de minte pentru

Denunț contra lui Dan Culcer. Contextul polemic. Manolescu, Cornea, Oișteanu, Tismăneanu etc

 Denunț contra lui Dan Culcer. Contextul polemic. Manolescu, Cornea, Oișteanu, Tismăneanu etc Texte și surse documentare. Stimați colegi scriitori, difuzez o serie de legături, sau linkuri cum se zice în romgleză , pentru informarea Dvs., pentru reconstituirea unor intervenții în presă, care, în rezumat, se reduc la un denunț, inițiat de Nicolae Manolescu, relansat de Andrei Cornea, Andrei Oișteanu, Vladimir Tismăneanu, Mircea Mihăieș. În spatele unei pretinse polemici grupul declară, în toate oficinele la care au acces, că aș prezenta un sindrom de antisemitism . Sunt acuzat de «antisemitism» pentru că am afirmat într-un studiu din revista Vatra , că succesul, cât este, real sau construit propagandistic, al operei lui Norman Manea pe piața cărții, are la bază un troc intracomunitar, scrierea unui pamflet comandat, intitulat Felix Culpa . Cronologia simplă și declarațiile lui Norman Manea pot servi drept probe, alături de diverse articolele mai vechi din România literară , publicate d

România. Secolul al XIX-lea. Cârciumarii evrei — strămoșii comercianților de droguri

 Invazia economică și demografică a României în a două jumătate a secolului al XIX-lea are un aspect care poate fi pus în legătură cu comerțul actual de droguri. E vorba de cucerirea până aproape de monopolizare a comerțului cu alcooluri de către evrei. Singura cârciumă din Copalnic-Mănăștur, localitate ardeleană în care au trăit strămoșii mei, era ținută de evreica Zeiger Roza, localul fiind așezat lângă pod. Vindea alcool extras din porumb care provoca uneori orbirea consumatorilor. Cârciumarii evrei — strămoșii comercianților de droguri.