Treceți la conținutul principal

Bibliografie la dosarul Dan Culcer «antisemit»

Se reproduce articolul lui Ion Coja, publicat inițial pe situl său.

 https://ziarulnatiunea.ro/2023/12/25/un-antisemitism-perfect-indreptatit/

Nicolae Manolescu. În România liteară, a două referire la antisemitismul lui Culcer, declarat «român verde». Dacă a fi patriot este echivalent cu a fi român verde, atunci sunt verde. 

Sursa Ochiul magic. Ochiul magic 3/2024

«Rromânii verzi. Cum nu urmăresc diversele site-uri de pe internet, n-am știut că există unul intitulat incorect politic pe care scriu rromâni verzi. Credeam că speța ironizată de Caragiale se limitează la liderii AUR. Aflu acum că există supraviețitori ai rromânilor verzi din anii 1990, precum Ion Coja sau Dan Culcer. Cu Dan Culcer trebuia de fapt să încep, fiindcă el este autorul detestabilului articol din „Vatra“ târgmureșană care a iscat polemica recentă. Am semnalat articolul într-o notă din „Rl“ de la sfârșitul anului trecut. Ulterior, au apărut reacții, între care, tot în „Rl“, cele ale lui Mircea Mihăieș , una chiar în numărul de față, pline ambele de foarte utile precizări. Am aflat, cu această ocazie, că Ion Coja a intrat și el în joc pe site-ul mai sus menționat. Ca să vezi: site-ul și peticul. Ceea ce este strident în articolul lui Coja este faptul că autorul nu recunoaște că există antisemitism în România de astăzi, dar totodată vorbește ca un antisemit sută la sută. Nu e doar o chestiune de vocabular, ci și una de idei. Puține, dar fixe. Bătute de multă vreme în cuie. Intelectuali români de primă mână sunt țintuiți la stâlpul infamiei de către Coja, pur și simplu, pentru că sunt evrei. Despre contribuția lor la cultura română, niciun cuvânt. Mai mult: li se interzice să se refere la valorile românești. Neavând încotro, Coja admite că, ne-evreu (expresia lui) fiind eu, nu mi se poate refuza opinia, dar îmi sugerează că n-ar trebui să uit că am fost acuzat eu însumi de… antisemitism, motivul intevenției mele de acum constând în faptul că aș vrea, chipurile, să dreg busuiocul. În bună logică, dacă nu există antisemitism în România (Coja dixit), înseamnă că am fost acuzat pe nedrept. Ion Coja, lingvist, fost student al meu și, după 1989, coleg de parlament, autor al unei cărți despre legionari, pe care mi-a oferit-o, îmi face acum o impresie chiar mai proastă decât aceea de pe vremea când Becali, șeful lui de partid, îi dădea sarcina de a-mi propune să candidez la Senat pe listele partidului lor. Întâmplarea a făcut să-l fi întâlnit pe Becali însuși cu câteva minute mai înainte, pe stradă, când îmi propusese același lucru, întrebându-mă totodată dacă doi scriitori, care erau membrii partidului lui, sunt „curați“. Curați, adică, nici masoni, nici jidani. L-am expediat pe Coja spunându-i că m-am înțeles deja cu patronul în privința jidanilor și a masonilor. (N.M.)

Sursa https://romanialiterara.com/2024/01/ochiul-magic-3-2024/

Dar îl anunț pe Manolescu că nu am nicio legătură cu reînvierea sau cu încercările de reînviere a mișcării legionare acum, în România. Poziția mea este clară și am exprimat-o în dialogul cu Ioan Roșca despre Slăbiciunile naționalismului românesc, pe Youtube. Sunt suveranist, antiglobalist, naționalist, anticosmopolit, contra coloniăprii ideologice și demografice, contra așa zisului multiculturalism, pentru granițe, pentru o renaștere biologică, pentru poliglosie, pentru o politică a dialogului cu vecinii interni și externi imediați, pentru o educație școlară și universitară care să ducă la o cunoaștere a istoriei și mentalității vecinilor, în continuarea poziției neamului și familiei mele, cu demnitatea și dârzenia necesară pentru a răspunde oricărei agresiuni interne sau externe.

Să susții că orice opinie patriotică, orice refuz al recolonizării României de către alte forțe imperiale, ar fi o adeziune la doctrina legionară, este forma actuală a slugărniciei, practicate de adepții orientării occidentaliste. Față de asta, față de ăștia, a refuza liberalismul distrugător, care a dus la devalizarea României, înseamnă să fii putinist. Ca și cum nu ar exista o soluție proprie și necesară care să servească interesele majorității românilor. Declar fără pic de reținere, că nu accept amestecul colonizatorilor, fie ei ruși, evrei sau americani nordici, în treburile României. Că detest organizațiile de tip mafiot, secrete sau discrete, cum ar fi Francmasoneria. Nu acord circumstanțe atenuante nici măcar masonilor români pașoptiști, fiindcă  acțiunea lor a fost una de localizare forțată a unor principii așa zis universale, deloc diferite de cele ale actualei ideologii sau religii a drepturilor universale ale omului.

Unele din reformele pașoptiste au avut inițial efecte benefice, dar aceste efecte au fost atenuante prin presiunea imperială a Franței, Rusiei, Austriei, Angliei și mai ales prin intervenția capitalului financiar evreiesc în favoarea împământenirii globale a unei populații alogene, imigrante sub formă unei adevărate invazii demografice evreiești originar kazară sau ori nekazară, nu are nici o importanță, care a inserat în corpul compact al națiunii române,  o populației neintegrabilă, care era și a rămas, ca entitate condusă de tradiții specifice, o minoritate ostilă, prin tot comportamentul ei și prin efectule negative economice și sociale, descrise cu maximă pertinență de Mihai Eminescu.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O mizerabilă formă a confuziei criteriilor

« Cercetarea lui George Voicu seamănă cu gestul energic al omului care deschide larg fereastra, într-o încăpere neaerisită. Ne atrage atenţia, implicit, că nu e suficient să examinăm cvasi-dispariţia evreilor din cultura română de azi, sau uciderea lor, în timpul Holocaustului. E necesar să rememorăm premisele şi contextele care au putut face toate acestea cu putinţă. »- scrie Laszlo Alexandru în revista sa electronică , recenzând cartea lui George Voicu, Radiografia unei expatrieri: cazul Lazăr Şăineanu , recent publicată de Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România “Elie Wiesel” de la Bucureşti. Voi citi negreșit cartea lui George Voicu. Tocmai fiindcă probabil rememorează nu doar premisele și contextele cvasi-dispariției ci și cele ale prezenței evreilor în cultura română. Fiindcă, tocmai acest aspect este adesea eludat de cercetarea românească. Ne-am putea întreba ce are acest subiect istoric, de altfel pasionant și plin de triste învățăminte de minte pentru

Denunț contra lui Dan Culcer. Contextul polemic. Manolescu, Cornea, Oișteanu, Tismăneanu etc

 Denunț contra lui Dan Culcer. Contextul polemic. Manolescu, Cornea, Oișteanu, Tismăneanu etc Texte și surse documentare. Stimați colegi scriitori, difuzez o serie de legături, sau linkuri cum se zice în romgleză , pentru informarea Dvs., pentru reconstituirea unor intervenții în presă, care, în rezumat, se reduc la un denunț, inițiat de Nicolae Manolescu, relansat de Andrei Cornea, Andrei Oișteanu, Vladimir Tismăneanu, Mircea Mihăieș. În spatele unei pretinse polemici grupul declară, în toate oficinele la care au acces, că aș prezenta un sindrom de antisemitism . Sunt acuzat de «antisemitism» pentru că am afirmat într-un studiu din revista Vatra , că succesul, cât este, real sau construit propagandistic, al operei lui Norman Manea pe piața cărții, are la bază un troc intracomunitar, scrierea unui pamflet comandat, intitulat Felix Culpa . Cronologia simplă și declarațiile lui Norman Manea pot servi drept probe, alături de diverse articolele mai vechi din România literară , publicate d

România. Secolul al XIX-lea. Cârciumarii evrei — strămoșii comercianților de droguri

 Invazia economică și demografică a României în a două jumătate a secolului al XIX-lea are un aspect care poate fi pus în legătură cu comerțul actual de droguri. E vorba de cucerirea până aproape de monopolizare a comerțului cu alcooluri de către evrei. Singura cârciumă din Copalnic-Mănăștur, localitate ardeleană în care au trăit strămoșii mei, era ținută de evreica Zeiger Roza, localul fiind așezat lângă pod. Vindea alcool extras din porumb care provoca uneori orbirea consumatorilor. Cârciumarii evrei — strămoșii comercianților de droguri.