Treceți la conținutul principal

18 decembrie- zi dedicată popoarelor dezrădăcinate ( în special romi și evrei ) 
Am citit undeva acest anunț interesant. Îl reproduc mai jos.

„Ziua Popoarelor Dezradacinate“

„Ziua Popoarelor Dezradacinate“

 „Ziua Popoarelor Dezradacinate“

Asociatia Pakiv Romania prin Centrul de Incluziune Sociala pentru Persoanele de Etnie Roma, CISPER Vest Timisoara, organizeaza  in data de 14 decembrie 2012, incepand cu ora 1400, la sediul centrului CISPER Vest Timisoara, Strada Nicolae Titulescu Nr. 19, activitatea culturala „ Ziua Popoarelor Dezradacinate “.
Activitatea se va desfasura in cadrul proiectului “Crearea si functionarea structurilor de asistenta axate pe ocuparea fortei de munca – Centre de incluziune sociala pentru persoanele de etnie roma” – ID 62509, proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013, Axa prioritară 6, Promovarea incluziunii sociale, beneficiar Asociatia Pakiv Romania.
Scopul activitatii este de promovare a zilei  de 18 decembrie ca zi dedicata popoarelor dezradacinate ( in special romi si evrei ), si de asemenea ca moment aniversar pentru toate minoritățile naționale din Romania.     
Se va prezenta un paralelism cultural, intre minoritatea evreilor din Romania si minoritatea roma, ca si popoare dezradacinate. Va fi un moment dedicat, statutului, recunoasterii si a drepturilor tuturor minoritatiilor, in vederea cunoasterii minoritatilor nationale si a statutului acestora in Romania si cunoasterea institutiilor guvernamentale care se ocupa cu promovarea drepturilor si intereselor minoritatilor pe teritoriul Romaniei.
Informatii suplimentare:
Telefon:0258/811170                                                 Tarina Adriana                                          
Asociatia Pakiv Romania                                         Responsabil Comunicare
Web: www.pakiv.ro                                                   Web: www.cispervest.webs.com
E-mail: pakiv_romania@yahoo.com                         E-mail: cispervest@yahoo.com


Se va observa poate că «dezrădăcinarea» celor două populații despre care este vorba de fapt a avut loc acum două milenii (pentru evrei) și acum nu se știe cât timp (oricum câteva bune secole) pentru țigani. Responsabilii acestor «dezrădăcinări» nu aparțin acestei lumi. Programele se organizează în România, țară care nu a contribuit cu nimic la dezrădăcinarea acestor populații migrante, pe care însă le-a găzduit câteva secole, uneori cu nu destulă toleranță. Includ însă un aspect simetric despre care nu se spune multe și nu se scrie destul. Înrădăcinarea.
Căutarea unui loc pentru un stat nou al țiganilor a început demult. Cum se va sfârși această aventură geopolitică periculoasă?
Înrădăcinarea unor evrei a avut loc prin dezrădăcinarea populației Palestinei la 1948, pentru a face loc imigranților. Dar după șase decenii evreii nu s-au adunat toți în Israel, sunt tot dezrădăcinați și migrează tot oportunist, în funcție de posibilități comerciale sau de alt gen. În cazul românilor astfel de migrații masive sunt recente. La evrei sunt tradiționale și istorice. Ca și la țiganii împrăștiați și diferențiați la extrem.
Cum se va realiza înrădăcinarea unor părți ale acestei comunități care nu are decât o vagă unitate mitică, mai degrabă imaginară, invenție raționalistă și naționalistă a unor lideri a țiganilor, așa cum a fost sionismul pentru evrei. Țiganii nu sunt toți o populație cu dominantă migrantă, oportunistă, tradițională, adică atrasă de locurile unde se pot obține resurse de trai extra-sociale, de piață neagră, de furt organizat, de comerț ilicit. Nu ignor desigur meseriașii țigani ardeleni, în genere maghiarofoni, adesea performanți și calificați. Dar printre meseriile comunitare ale altor grupuri sau triburi s-ar cuveni să se integreze și hoția, care și ea cere o înaltă calificare și pentru care există, ca și în Evul Mediu, cursuri de calificare specifice, uneori la locul de muncă. Am văzut un reportaj tv realizat de la Londra unde niște copii pre-puberi de țigani se lăudau cinic sau naiv, dacă vreți, cu performanțele lor. Asemenea performanțe au fost sursă de valorizare socială pentru astfel de prunci, nu de azi-de ieri, ci de secole, ele au intrat deci ca valori pozitive în sistemul de valori al comunităților, inclusiv a celei din sudul României.
Aștept punctul de vedere al multiplelor asociații de socializare a romilor, care administrează bani grei ce nu ajung acolo unde ar trebui uneori și servesc ca plată pentru rapoarte și proiecte ce nu duc nicăieri, atâta vreme cât aceste «valori» antisociale cum sunt cele ale hoților prunci mândri de performanțele lor, nu sunt condamnate expres, public chiar de către liderii intelectuali ai țiganilor din România.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O mizerabilă formă a confuziei criteriilor. Cvasi-dispariția evreilor din cultura României

« Cercetarea lui George Voicu seamănă cu gestul energic al omului care deschide larg fereastra, într-o încăpere neaerisită. Ne atrage atenţia, implicit, că nu e suficient să examinăm cvasi-dispariţia evreilor din cultura română de azi , sau uciderea lor, în timpul Holocaustului. E necesar să rememorăm premisele şi contextele care au putut face toate acestea cu putinţă. »- scrie Laszlo Alexandru în revista sa electronică , recenzând cartea lui George Voicu, Radiografia unei expatrieri: cazul Lazăr Şăineanu , recent publicată de Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România “Elie Wiesel” de la Bucureşti. Voi citi negreșit cartea lui George Voicu. Tocmai fiindcă probabil rememorează nu doar premisele și contextele cvasi-dispariției ci și cele ale prezenței evreilor în cultura română. Fiindcă, tocmai acest aspect este adesea eludat de cercetarea românească. George Voicu scria proză și lucra, înainte de 1989, în momentul în care m-a contactat printr-o scrisoare la reviste...

Manea, Gabrea și empatia non-identitară cu o teroristă. Ana Pauker

Prozatorul Norman Manea, prezentat de câțiva ani, într-o anume presă din România, ca potențial candidat la premiul Nobel pentru literatură, a publicat un eseu acum câțiva ani în Observatorul cultural  (dar și  în volumul  Plicuri şi portrete) sub titlul  Tovarăşa Ana – Paradoxul Pauker: antisemitism şi comunism,  reconstituire și un comentariu lung pe marginea biografiei Anei Pauker. O bază documentară pentru un probabil proiect literar, devreme ce prozatorul scrie :  « Viaţa Anei Pauker mi s-a părut aproape un roman şi am revenit la ea cînd am putut. Nu din punctul de vedere al unui istoric sau al unui cercetător-comentator politic, ci din cel al unui scriitor interesat mai curînd de contradicţii decît de convenţionala coerenţă, chiar şi în cazul unei militante staliniste.»  « Este vorba despre un caz deloc idilic, al legendarei Pasionaria române, Ana Pauker, şi al atît de interesantei sale biografii – o neclintită comunistă care a opta...

Denunț contra lui Dan Culcer. Contextul polemic. Manolescu, Cornea, Oișteanu, Tismăneanu etc

 Denunț contra lui Dan Culcer. Contextul polemic. Manolescu, Cornea, Oișteanu, Tismăneanu etc Texte și surse documentare. Stimați colegi scriitori, difuzez o serie de legături, sau linkuri cum se zice în romgleză , pentru informarea Dvs., pentru reconstituirea unor intervenții în presă, care, în rezumat, se reduc la un denunț, inițiat de Nicolae Manolescu, relansat de Andrei Cornea, Andrei Oișteanu, Vladimir Tismăneanu, Mircea Mihăieș. În spatele unei pretinse polemici grupul declară, în toate oficinele la care au acces, că aș prezenta un sindrom de antisemitism . Sunt acuzat de «antisemitism» pentru că am afirmat într-un studiu din revista Vatra , că succesul, cât este, real sau construit propagandistic, al operei lui Norman Manea pe piața cărții, are la bază un troc intracomunitar, scrierea unui pamflet comandat, intitulat Felix Culpa . Cronologia simplă și declarațiile lui Norman Manea pot servi drept probe, alături de diverse articolele mai vechi din România literară , publica...